זירת הפרסום נחלקת כיום לשתי זירות עיקריות: הפרינט והדיגיטל. הפרינט הוא הישן והמוכר של מודעה או תוכן שיווקי בעיתון, שלט חוצות וכדומה. פרינט יכול גם להיות סרט וידיאו שמוקרן על גבי שלט חוצות או פרסומת שמוקרנת בטלוויזיה. השם המקצועי של זירת הפרסום הישנה נקרא Offline.

הזירה השנייה היא זירת הדיגיטל שנקראת בשפה המקצועית Online. היא כוללת בתוכה את כל ערוצי הפרסום הדיגיטליים. החל מבאנרים, פוסטים בפייסבוק באינסטגרם בטוויטר בטיק-טוק בלינקדין ובכל רשת חברתית שישנה על פני הגלובוס וכלה במודעות חיפוש בגוגל, תוכן שיווקי באתרים, תוכן שיווקי בטאבולה. הודעות SMS, וואטסאפ, טלגרם ועוד ערוצים שונים.

בעלי עסקים רבים טועים וחושבים שהפרסום באון-ליין הוא שכפול של הפרסום באופ-ליין. הם סבורים שכמו בשלט חוצות או במודעה בעיתון, כך הדבר בבאנר פרסומי. לוקחים מודעה מעוצבת משגרים אותה לערוץ הפרסום המתאים ומחכים לטוב.

אז זהו שלא! יש הבדל דרמטי בין אוף-ליין לאון-ליין. במדיה הישנה הלקוח הוא תמיד פסיבי הוא צופה בפרסומות ברחוב ואין לכם שום מושג על איך והאם היא השפיעה עליו. בעולם האון-ליין ברוב המקרים אתם רוצים את הלקוח שלכם אקטיבי.

עיצבתם באנר יפיפה, אתם מצפים שהגולש ילחץ עליו ויגיע לאתר שלכם נכון? הגולש ראה פוסט שלכם בפיד בפייסבוק באינסטגרם או בכל רשת חברתית שיעשה לייק שישתף שיכתוב תגובה שילחץ עלה הקישור ועוד ועוד. שלחתם ללקוח שלכם מייל ואתם רוצים שהוא ילחץ על הלינק שיתן לכם משוב. בשפה המקצועית קוראים לזה הנעה לפעולה.

הנעה לפעולה – איך עושים את זה נכון?

קודם כל חשובה מאוד התשתית הדיגיטלית. אם אתם רוצים שהלקוח יקיש על הקישור שלכם הוא צריך להיות מסונכרן עם הדף אליו הוא אמור להגיע. למשל אם תשימו קישור כללי של האתר שלכם בפוסט שמפרסם מבצע על מוצר ספציפי, הלקוח ילחץ יגיע לאתר שלכם בתוך חלקיק השנייה הוא יחפש את המוצר לא ימצא אותו והוא עלול לנטוש את האתר.

על מנת לגרום לגולש לעשות פעולה יש צורך במסרים שידברו אליו, שידברו בשפה שלו. חשוב מאוד להכין מספר רב של מסרים מראש ולראות מה עובד ומה נותן את התוצאה. חשיבה אסטרטגית שעליה נרחיב בהמשך היא תנאי הצלחה לכל קמפיין פרסומי, על אחת כמה וכמה בקמפיין דיגיטל שמכוון להנעה לפעולה.

המספרים הם המנצחים של הקמפיין

ועכשיו לחלק המרתק והמנצח של הקמפיין הדיגיטלי – המספרים. בשונה מהעולם הישן בעולם החדש הכול מדיד. פרסמתם מודעה בעיתון בכמה אלפי שקלים, אין לכם כמעט מושג כמה אנשים נחשפו אליה האם חשבו שהיא פרסומות טובה האם היא קלעה למטרה. נכון יש חברים שמספרים לכם, לפעמים העלייה במכירות מספרת את הסיפור אבל לא את כל הסיפור. בדיגיטל זה שונה לגמרי. בנייה נכונה של הכלים הדיגיטלים נותנת לכם את המספרים כל הזמן. בכל רגע נתון אנחנו יודעים כמה אנשים נמצאים באתר שלכם, מהיכן הם הגיעו מה אם עשו באתר, ומלאי עצום של פרטים יקרי ערך שעוזרים למקד כל הזמן את הקמפיין עד לפיצוח הנכון.

קריאה נכונה של המספרים וניתוח שלכם, הם ההבדל בין קמפיין ששופך כסף כמו עיוור באפילה לקמפיין מקצועי שיודע להיות ממוקד. היופי בדיגיטיל הוא הלמידה תוך כדי תנועה. המשוב של הלקוחות הוא מידי. בתחילת הדרך יורים למספר כיוונים עם תוכן משתנה ואופס לא פעם מופתעים שערוץ או פלטפורמה מסוימת דווקא הם עושים את העבודה.

טיפ חשוב: בקשו מאיש הדיגיטל שלכם לא להוציא אף לינק לאוויר העולם מבלי שיתוייג בלינק מיוחד UTM – פרמטרים אלו מאפשרים לנו לראות בזמן אמת את תוצאות התנועה לפי מקור הגעתם ולשפר את מקור התנועה המשובח ביותר.

אם הבנתם שמספרים צריכים מקצועניים? צרו אתנו קשר

אם הגעתם עד לכאן? יש כבוד! אל תפספסו את הפרק הבא. יש עוד חומר מרתק לקרוא.

כתיבת תגובה