פרסום ושיווק דיגיטל
למגזר החרדי

השימוש באינטרנט במגזר החרדי נמצא בעלייה משמעותית
וזה הזמן שלכם להכיר את הפוטנציאל הגלום
בפרסום ושיווק דיגיטלי למגזר החרדי.

אתם בטח נתקלתם לא פעם במשפט האהוב של אנשי הפרינט: 'אין חרדים בדיגיטל'. אז זהו שיש ובגדול. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבודקת בין היתר את נתוני הגלישה והחשיפה של מגזרים בישראל לאינטרנט בדו"ח שלה נכתב ש49% מהחרדים גולשים באינטרנט באופן רשמי. בפועל המספרים מראים על אחוזים גבוהים יותר של חשיפה לרשת.

אחרי שהבנו את המספרים ואת הפוטנציאל הגדול של החרדים ברשת, בוא נתחיל מהאתגרים שיש לכם כבעלי עסקים בקידום דיגיטלי בכלל ובפרסום ושיווק דיגיטל למגזר החרדי בפרט.

נתחיל מקידום אתרים

שמדברים על קידום אתרים בכלל וקידום אתרים במגזר החרדי, חשוב לשים לב לכמה נקודות. ראשית השלב הראשון הוא בחירת שם מוצלח לאתר. בחירת השם היא התהליך הראשון בקידום אתרים בכלל ובקידום אתרים במגזר החרדי.

מומלץ לבחור בשם של החברה שהם שם מוכר על מנת להשיג תוצאה רצויה של קידום אתרים במגזר החרדי. אם השם של החברה מוכר במגזר החרדי בחירת שם דומה לאתר יסייע בקידום האתר.

עיצוב אתרים בהתאם לטעם של הגולש החרדי ערובה להצלחה בקידום אתרים במגזר החרדי

נתון חשוב נוסף בקידום אתרים בכלל ובקידום אתרים במגזר החרדי בפרט, הוא שאלת הנראות. יש אנשים שסוברים בטעות שבמגזר החרדי אין חשיבות לנראות של האתר. הם טועים בגדול. הגולש החרדי כמו הגולש במגזר הכללי מושפע מהנראות והעיצוב של האתר. מה שכן ישנו טעם אחר. טעמי העיצוב משתנים גם לפי תתי מגזרים במגזר החרדי. יש למשל סגנון עיצוב חסידי שהוא עשיר יותר. לעומת סגנון של מגזרים אחרים שמתחברים יותר לקו עיצובי מינימליסטי.

בקיצור עיצוב נכון של האתר, הוא כמו חלון הראווה של העסק שלכם. הצלחה בקידום אתרים במגזר החרדי, דורשת הבנה גם של הטעם העיצובי השונה של הגולש החרדי.

חווית המשתמש הייחודית של הגולש החרדי

אחרי שהעיצוב מותאם למגזר החרדי, חשוב מאוד להכיר את האופן שבו הגולש החרדי מתנהג ברשת. איך הוא מתנהל בתוך האתר. בנייה נכונה של האתר בהתאם לאופי הפעילות של הגולש החרדי יכולים להשפיע מאוד על ההנעה שלו לפעולה. למשל מצאנו שחלק ניכר מהגולשים החרדים מעדיפים שיחת טלפון על פני השארת פרטי אשראי באתר. מיקום בולט של מספר הטלפון באתר יכול לקדם מאוד את יחס ההמרות.

התוכן הוא המלך

תוכן טוב עושה את העבודה, זה נכון תמיד על אחת כמה וכמה במגזר החרדי. תוכן שכתוב בשפה של המגזר ופונה ישירות אל הגולש החרדי בשפתו, מגביר את שיעור ההמרות באתר באופן דרמטי. אינו דומה תוכן מגויר שפונה למגזר הכללי לתוכן שנבנה מראש לגולש החרדי.

התוכן הוא המלך של הקידום האורגני לאתרים למגזר החרדי

כדי לקדם אתר באופן אורגני אנחנו צריכים תוכן שמותאם לשאלות של הגולש החרדי. רק הבנה נכונה על הרגלי החיפוש של הגולש החרדי היא שמביאה את התוצאה האורגנית הרצויה. אם נדע מה הגולש החרדי מחפש נוכל לתת מענה של תוכן באתר שיביא אותו אלינו וכך נוכל למכור טוב יותר את המוצר או השירות שאנחנו מציעים.

אל תשחקו משחקים עם קידום אתרים

יש אנשים שמבטיחים לכם הבטחות על דרך קלה לקידום אתרים. אז זהו שאין דרך קלה לקידום אתרים בכלל ואין דרך קלה לקידום אתרים במגזר החרדי. מי שמנסה לשחק עם מנוע החיפוש של גוגל עלול למצוא את עצמו מחוץ למשחק. גוגל כמו ענקיות טכנולוגיה אחרות מענישה בחומרה את מי שמנסה לעבוד עליה. במילים אחרות אין קיצורי דרך רק עבודה קשה של תוכן תקדם את האתר שלכם.

התוכן באתרים

עכשיו נעבור אל הזירה המוכרת יותר זירת האתרים ונתמקד בפערים בין קמפיין אופליין לקמפיין אונליין. קמפיין אופליין הוא קמפיין שמתנהל בעיקר בזירת הפרינט ובשלטי החוצות. דרך הפעולה של הקמפיין היא פשוטה. מעצבים מודעה קריאטיבית שולחים אותה לעיתון או מדפיסים אותה בשלטי החוצות. לעיתים נלווה לקמפיין גם תוכן שיווקי שנועד להעצים את המסר שבמודעה. בצורה גסה ניתן לומר שיש קושי רב למדוד את ההצלחה של קמפיין בפרינט ובשלטי החוצות או כפי שהוא נקרא בעגה המקצועית Offline

לעומתו קמפיין שמבוסס על פרסום באתרים או כפי שהוא נקרא בעגה המקצועית קמפיין Online יתרונו הגדול הוא בהיותו מדיד. אני בטוח שאת הגולשים כאן לא צריך לשכנע שחרדים גולשים באתרים המובילים כמו כיכר השבת ואחרים. סקר שפורסם לאחרונה אישש באופן מדויק את מה שאצלנו במשרד היו נתונים מובהקים של למעלה מחצי מיליון חרדים שגולשים באתרים החרדים ברשת.

איפה מתחילים את הפרסום

מאיפה מתחילים? קודם כל צריך נכס דיגיטלי אתר או דף נחיתה. דיגיטל למי שעוד לא הבין, הוא לא לוח מודעות בגרסה הדיגיטלית או עיתון שגוללים אותו עם האצבע או המקלדת קמפיין דיגיטלי זה עניין למקצועניים ודורש הבנה וחיבור של הנכסים הדיגיטליים שלכם לקמפיין ובניית משפך מקצועי שבו הגולש יעבור את כל השלבים מאז הלחיצה על הפרסומת שלכם ועד לנקודת הסיום.

אחרי שהבנו את זה נתחיל מהבסיס: ישנו את הסוג המוכר של קמפיין דיגיטל באנר פרסומי באתר או סרטון שמשתלב בתכני האתר. הבאנר או הסרטון יובילו את הגולש אל האתר שלכם שם הוא יחפש לפרסום רחב יותר שלכם עם הנחיות והנעה לפעולה של רכישה או השארת פרטים או כל מטרה אחרת שתוגדר לקמפיין. על החיבור בין הפרסום לאתר שלכם או לדף הנחיתה להיעשות באופן מקצועי ביותר על מנת שניתן יהיה למדוד באופן מושכל את ההשפעה של הקמפיין על הגולשים. היופי בקמפיין דיגיטלי שלא צריך יותר להסתמך על השערות, נותנים למספרים לדבר!.

עולם שלם של תוכן שיכול לעשות לכם את העבודה

היופי בקמפיין דיגיטלי שהוא לא נגמר ולפעמים אפילו לא מתחיל בבאנר או בסרטון. יש עולם שלם של תוכן דיגיטלי. אני בטוח ששמעתם יותר מפעם אחת את המשפט 'התוכן הוא המלך'. עד שהוא לא יודח ונראה שהוא כאן בשביל להישאר, המשפט הזה מזקק את הכוח העצום של התוכן והחובה לשלב אותו במסגרת הקמפיין, עד כדי שלעיתים אנחנו יוצאים בקמפיין מבוסס תוכן בלבד.

ישנם מגוון רחב של ערוצי תוכן. די אם נציג את חלקם: ידיעות תוכן בעלות ערך חדשותי. תוכן שיווקי. מדמי תוכן. פלטפורמות תוכן, בשל הגידול העצום במספר הגולשים באתרים החרדים הגדולים, התוכן שמתפרסם בהם משמש משפך טוב להביא את הגולש לאתר או לדף הנחיתה שלכם.

השיח כיום בקבוצות הווטסאפ החרדיות שנסוב סביב התוכן של האתרים, הוא עדות לחוזק של הדיגיטל במגזר החרדי ולהשפעה שלו על השיח הפנים חרדי. השפעה זו היא כלי רב עוצמה במהלך קמפיין שיווקי.

התוכן יעשה לכם את העבודה במגזר החרדי

דוגמה לתוכן טוב שעשה את העבודה: לקוח שהגיע למשרד שלנו עם מוצר מאתגר לשיווק במגזר החרדי. במטרה לעקוף את הנוגדנים של הגולשים החרדים למוצר שלו בחרנו ללכת בערוץ תוכן חדשותי באתר כיכר השבת, איתרנו אישיות הקשורה למוצר ועשינו ראיון אתה. הכותרת והתוכן היו מרתקים והגולשים הגיבו בהתאם. תוך מספר שעות נרשמו אלפי צפיות בכתבה וכניסות לאתר של המפרסם. יצירת תוכן מעניין ואיכותי היא אומנות, הגולשים מוצפים מכל עבר בתכנים והם חסרי סבלנות לתוכן זבל. אם לא תתנו להם תוכן בעל ערך הם פשוט לא יראו אתכם וחבל.

את ערוצי התוכן יש לסנכרן באופן מקצועי אל האתר או דף הנחיתה שלכם, כדי להביא את הגולשים בסיומה של הקריאה אל הבית הדיגיטלי שלכם. גם כאן יש צורך בכלים מדידה מקצועיים על מנת להבין איזה ערוץ תוכן עובד טוב יותר עבור מוצר מסוים ואיזה עבור אחר ואיפה צריך לתקן ולשנות התוכן.

אז אחרי שהתחלנו קצת להבין את הסיפור של קמפיין דיגיטלי הגיע הזמן להכיר את המומחים שלנו.

מי אנחנו

אנחנו זה מוישי לוינגר וצוות המקצוענים של המשרד. הצוות שמנצח כל אתגר דיגיטלי. הצוות שרואה בקושי אתגר ומבין לעומק את הערוצים והכלים הכבדים ביותר שיש לדיגיטל כיום להציע. צוות שלא שוקט על השמרים ועוסק בלמידה רציפה על מנת להיות בטופ של עולם הפרסום הדיגיטלי.

מוישי לוינגר החל את דרכו בעולם הפרסום ויחסי ציבור במשרדי הפרסום המובילים במגזר החרדי. בהשראתו של שמחה מרגליות הוא החל לפלס את דרכו בפרסום דיגיטלי למגזר החרדי הוא רכש השכלה דיגיטלית והבנה נכונה של כלל הכלים המתקדמים ביותר בתחום הפרסום הדיגיטלי.

כיום לוינגר מרצה ומלמד תלמידים במגמת פרסום במגזר החרדי במסגרת 'הבצפר'. לוינגר הוא מרצה מבוקש גם בקהילה העסקית בנושאים הקשורים לדיגיטל והמגזר החרדי.

לוינגר גיבש סביבו קבוצה של אנשי מקצוע בתחום הפרסום הדיגיטלי במגזר החרדי ויחדיו הם הקימו את סמארט קליק. החזון של סמארט קליק הוא להיות אחד מן המשרדים הדיגיטליים המובילים במגזר החרדי. העבודה במשרד מתייחדת בשירות לקוחות ברמה גבוהה מאוד ובהבנה נכונה של אתגרי הפרסום במרחב הווירטואלי בדגש על המגזר החרדי ששיעור גדל והולך ממנו עושה שימוש ברמה יום יומית באינטרנט.

את הניסיון הנצבר בעולם הפרסום של האתמול בשילוב עם הניסיון בקמפיינים בעולם החדש הדיגיטלי, אנחנו מעמידים לרשות הלקוחות שלנו ומפצחים בהצלחה קמפיין אחרי קמפיין.

אנחנו גאים לראות את האמון הרב שמעניקים לנו הלקוחות שלנו, שרואים את המספרים ואת הנתונים ומבינים שיש להם עסק עם מקצוענים.