ברוכים הבאים למרחב הווירטואלי!

בניתם עסק בעשר אצבעות, יש לכם חברה שאתם מנהלים בהצלחה. יש לכם מבט צופה פני עתיד והחלטתם שאתם חייבים לבנות לעסק שלכם נוכחות מקצועית במרחב הווירטואלי. השאלה הראשונה שעולה לכם בראש, מאיפה מתחילים? התשובה הלא מפתיעה היא: אתר מקצועי. גם כאן כמו במציאות, קודם כל בונים את העסק או במקרה שלנו את האתר ורק אחר כך עוברים לשווק אותו.

בפרק זה נסקור בפניכם את השלבים הראשונים בבנייה מקצועית ונכונה של האתר.

מתחילים!

קודם כל בוחרים את השם. ההמלצה של כל אנשי המקצוע היא לבחור שם וכתובת [דומיין] לאתר כשם העסק או החברה שלכם. במשך התקופה שבה אתם פועלים רכשתם כבר מוניטין אנשים מכירים את העסק שלכם, וחשוב מאוד לשמור על רצף בין העסק הפיזי לנוכחות במרחב הווירטואלי. רק אם יש סיבה מיוחדת שאתם רוצים לבדל את העסק שלכם, אז תבחרו בשם אחר. בכל מקרה השם שאתם בוחרים צריך לבטא את התוכן – את המה של העסק שלכם. כך למשל אנחנו בחרנו את השם 'סמארט קליק' סמארט-חכם קליק-לחיצה / הקלקה ברשת.

עיצוב ומיתוג של חלון הראווה הווירטואלי של העסק שלכם

בחרנו את השם. עכשיו נעבור לשלב הבא: עיצוב ומיתוג נכון של האתר.

יש אנשים שנוטים לזלזל בשלב החשוב והקריטי ומשלמים מחיר של הפסד לקוחות. על מנת להמחיש את החשיבות בהשקעה במיתוג ועיצוב של האתר, קחו דוגמה בחלון ראווה של חנות. מה התפקיד של חלון ראווה? חלון הראווה מספר למתבונן במבט קצר את סיפורו של העסק. מהו העסק, מה משדר יוקרה, מחיר זול, ואלו מוצרים יש בו וכדומה. כך גם באתר. הגולשים נכנסים לאתר שלכם ועושים שיפוט אינטואיטיבי שמאפשר להם להכיר אתכם. ועוד פרט חשוב מאוד הוא משפיע על התחושה שלהם, האם אפשר לסמוך עליהם ולהשאיר באתר שלכם את פרטי האשראי שלהם.

אחרי העיצוב והמיתוג בא התוכן. התוכן שיספר במשפטים קצרים וברורים לגולש שהגיע לאתר שלכם, לאן הוא הגיע. מי אתם ומה אתם עושים, מה הוא האני מאמין והחזון שלכם.

אפיון וחווית המשתמש ה – user experience

העיצוב והתוכן כבר מוכנים. כעת זהו השלב הקריטי בו נדרש לאפיין את האתר ואת חווית המשתמש. בתהליך הזה אנחנו קודם כל מבינים מהו סוג קהל היעד של הגולשים באתר, מה אנחנו רוצים להציע להם באתר. לאחר שעברנו את השלב הזה אנחנו ממש נכנסים לתוך הראש של הגולש ומנסים לראות איך הוא רואה את האתר. נקודה חשובה מאוד היא ההבנה שכיום מרבית התנועה מגיעה מהמובייל ושם הנראות שונה מאוד מהאופן שבו אנחנו רואים את האתר במחשב. יש לשים לב למיקום הכפתורים באתר ולחוויית גלישה נוחה. למשל גולש שיחפש את שעות הפתיחה של העסק שלכם באתר ויצטרך לעבור כמה דפים בשביל לקבל את המידע הרלוונטי, הוא לקוח שכנראה איבדתם, אלא אם הוא מחפש להתלונן על מוצר שרכש.

חשוב מאוד לפני שעולים לאוויר לתת ללקוחות שלכם, חברים שלכם, לגלוש באתר ולהצביע בפניכם על באגים בגלישה שקשה לכם כבעלי עסקים להבחין בהם.

התוכן יקבע את גורל האתר שלכם בגוגל – שימו לב לזה

אז יש לנו כבר אתר. הוא מעוצב כמו שצריך, הסיפור שלנו מסופר היטב וחוויית המשתמש באתר מקבלת ציון גבוה. עכשיו הגיע הזמן להביא את הגולשים לאתר. ולא, אנחנו לא מדברים בשלב הזה על הוצאת כסף על קידום וכדומה, אנחנו מדברים על גולשים שמחפשים אתכם או מחפשים מוצר שאתם מוכרים. מי שיקבע אם הם יראו אתכם בתוצאות החיפוש שלהם הוא האלגוריתם של מנוע החיפוש. והוא מסתבר פועל לפי מספר עקרונות שיוסברו בהמשך.

בשורת החיפוש 'חנות ל…בבני ברק/ ירושלים/אשדוד/ תל אביב או כל עיר אחרת. מוצר איקס בעיר מסוימת או אפילו בתיאור כללי בלי שם העיר. מנוע החיפוש מספק לו לפעמים אלפי ועשרות אלפי תוצאות כאשר רוב הגולשים לא מעיפים אפילו מבט מעבר ל-5/6 התוצאות הראשונות.

עכשיו השאלה שאתם שואלים את עצמכם איך אני גורם לכך שהאתר שלי יופיע במקום גבוה בתוצאות החיפוש של הלקוחות הרלוונטיים שלי.

האלגוריתם של גוגל

הסבר קצר על איך עובד האלגוריתם של גוגל ייתן לכם את התובנה איך לעשות את זה נכון. האלגוריתם של גוגל ממוקד מטרה לתת תוצאה מהירה ורלוונטית לגולש.

מנוע החיפוש של גוגל נכנס לפעולה לאחר שהגולש הקיש את השאילתה בשורת החיפוש. בתוך מיליונית השנייה הוא סורק מיליוני אתרים ומחפש לתת לגולש תשובה שתענה על הקריטריון של מהירות ורלוונטיות. על מנת להבטיח את התנאי של המהירות האלגוריתם מוותר מראש על סריקה של כל התוכן באתר וממקד את מאמצי החיפוש במילים שיש להם בולטות באתר והוא רואה בהם הקשר לחיפוש של הגולש.

כך למשל אתר של חנות משחקים שלא טרח לציין באופן בולט באתר את העובדה שהוא מוכר המשחק 'פליימוביל', לא יופיע בתוצאות החיפוש של לקוח פונטיצאלי שיחפש בגוגל את החנות שמוכרת את המוצר.

כדי להבטיח שגוגל ידע למצוא אתכם, אתם צריכים לעשות לאתר שלכם תהליך של אופטימיזציה של התוכן כך שהתוכן הרלוונטי יקבל ביטוי בולט באתר. אופטימיזציה מקצועית דורשת מחקר מעמיק של מילות מפתח שהלקוחות שלכם מחפשים ושילוב של מאמרים מקצועיים באתר שלכם.

שלא ימכרו לכם אשליות. מי שמשחק עם גוגל מפסיד!

כל עסק חולם שהוא תמיד יופיע בתוצאות הראשונות של החיפוש של הלקוחות שלו, החלום הזה מביא לא פעם לתוצאות לא רצויות. סביר שתפגשו או שפגשתם מוכרי חלומות שיבטיחו לכם שהם יודעים לקדם את האתר שלכם בדרכים שונות ומשונות. דעו לכם כי גוגל כמו חברות הטכנולוגיה האחרות נוטה להעניש בחומרה את מי שמנסה להתחכם על מנוע החיפוש שלה. העונש במקרים רבים עשוי להיות שהאתר שלכם יוגדר כאתר ספאם ולא יופיע כלל בתוצאות החיפוש.

הגעתם עד לפה ואתם רוצים לקרוא עוד? המשיכו לפרק הבא.

רוצים לשבת לקפה ולהבין איך לעשות נכון את השיווק הדיגיטלי שלכם? לחצו כאן

עד לפגישה אנחנו ממליצים שתמשיכו להרחיב את הידע שלכם בעולם הדיגיטלי בקריאה בפרקים הבאים.

כתיבת תגובה