המדריך הדיגיטלי לעסקים ——

מבית סמארט קליק / פרק 2

פרק 2 – לא הולכים לישון העבודה רק התחילה

/ / המדריך הדיגיטלי

עברנו שלב. יש לעסק אתר שנבנה אחרי תהליך מקצועי וסדור. יש כאלה שאחרי שהקימו את האתר שוכחים אותו במרחב הווירטואלי ומזניחים אותו. קודם כל חשוב לדעת: אתר דורש טיפוח והשקעה כל הזמן. חייבים להשקיע בתוכן רלוונטי וחדשני. יש לבצע מעת לעת בדיקות מעמיקות לגבי מילות החיפוש של הגולשים ומיקוד נכון על התוכן של האתר.

"אתר ללא קידום דומה איפה למסעדה יפה ככל שתהיה ללא סועדים"

אחרי שהבנו שהעבודה רק התחילה, הגיע הזמן לעבור לשלב שבו אנחנו מביאים את הגולשים לאתר שלנו. בפרק זה נתמקד בהבאת גולשים דרך מנוע החיפוש.

בפרק הקודם דיברנו על כך שמבנה נכון של התוכן באתר יכול לקדם אותנו בתוצאות החיפוש. קידום זה נקרא בשפה המקצועית קידום אורגני SEO.

מה לעשות שקידום אורגני הוא כלי מעולה, אבל לרוב הוא לא מספיק בפרט לא בתחילת הדרך. כדי להביא את הגולשים אלינו צריך 'לפתוח את הארנק'.

על 'הפול' ועל 'הפוש'

רגע לפני שפותחים את הארנק, קצת על הגולשים ברשת.

את הגולשים נהוג לחלק לשני מצבים 'פול' ו'פוש'. [Push / Pull]. 'פול' הוא מצב שבו הגולש מחפש מוצר או שירות שאתם נותנים ואתם מושכים אותו פנימה שלא לומר צדים אותו. 'פוש' היא סיטואציה שבה הגולש מחפש מידע כל שהוא ברשת או קורא כתבה באתר או כל פעילות אחרת, ואז קופצת לו פרסומת על האתר שלכם או פוסט או כתבת תוכן טובה.

לכל מצב גלישה יש צורך בהיערכות שונה. למחפש ב'פול' אנחנו חייבים להיות ממוקדים בתשובה לשאלה שהגולש חיפש. לעומת זאת ל'פוש' אנחנו צריכים להיות מתוחכמים יותר ולאתר גולשים שנראים לנו כקהל פוטנציאלי למוצר שלנו ולנסות 'למכור' להם אותו.

אחרי שהבנו את שני המצבים נשוב לקמפיין הממומן ונסביר איך הוא עובד. כשגולש מגיע במצב של 'פול' שהוא מחפש את המוצר שלנו, אנחנו בונים את התוכן הנכון באתר על מנת שגוגל יקפיץ את האתר שלנו בהתאם לשאילתה של הגולש. אתרים בתחילת דרכם בשל התנועה הנמוכה שלהם מדורגים נמוך בסולם הרלוונטיות של גוגל. מה עושים? משלמים. על מה משלמים? על קמפיין קליקים שנקרא בשפה המקצועית PPC. בקמפיין הזה אנחנו קובעים לגוגל שאם בן אדם יחפש מילות מפתח מסוימת שאנחנו סבורים שמי שמחפש אותנו יקליד, שגוגל תציג לו בתוצאות הראשונות מודעה של העסק שלנו.

קמפיין הקליקים חשוב למצב 'הפוש' שבו הגולש מחפש משהו אחר או אפילו מחפש את המתחרים שלנו, כאן אנחנו חייבים לקפוץ לו ברשימת החיפוש, כי זו הזדמנות שלנו להביא אלינו לקוח שמחפש מוצר דומה או בעיקר שהוא מנסה למצוא את המתחרים שלנו ברשת.

לא הקליקו לא שילמתם

היופי בפרסום בגוגל, שכאן לא משלמים על חשיפות ועל סיפורים. כאן התשלום הוא לפי הקלקות. הגולש הקליק על המודעה שלכם שילמתם לא הקליק לא שילמתם.

בנייה נכונה של התקציב וניתוח נתונים

יצאנו לדרך עם הקמפיין הממומן. כאן חשוב מאוד להגדיר את התקציב של הפרסום. לבדוק כל הזמן אם התנועה שהגיעה לאתר אכן הייתה רלוונטית. האם הגולשים שהגיעו בלחיצה על המודעות אכן רכשו את המוצרים או השירותים או ביצעו פעולות שרצינו שיבצעו באתר.

זה מעביר אותנו לשלב הבא והקריטי ניתוח נתוני האתר. במילים אחרות אנחנו רוצים לדעת איך הגולשים שלנו הגיע לאתר כדי שנדע באופן מדויק מהיכן הגיעו הגולשים מהם הם עשו באתר. הנתונים הם אלו שנותנים לנו את הדרך לנתח את נקודות החוזק והחולשה של הקמפיין.

התקנה נכונה באתר של מערכת Analytics של גוגל נותנת לנו את אפשרות לדעת הכל על המבקרים באתר כולל ניתוח של מאפיינים אישיים של המבקרים, ניתוח של מקורות הגעה, ביצועים של האתר ועוד נתונים רבים.
המערכת מאפשר לקבל נתונים על שיעור המרות שביצעו הלקוחות באתר, כלומר ביצעו פעולות של רכישה או כל פעולה אחרת שמקדמת אותם בדרך לרכישה כמו הצטרפות לרשימת תפוצה או הורדת חומר פרסומי וכדומה.

דרוש ידע רב בחיבור ראשוני של האנליטיקס, בהגדרה נכונה של כל כפתור באתר על מנת לקבל תמונה מדויקת של מקורות ההגעה לאתר והשלבים שעבר הלקוח באתר. על מנת לקבל את התמונה הרחבה ביותר מומלץ אף להטמיע תג מתקדם של גוגל בשם Google tag manager. ולא פחות חשוב מכך, בקשו מבונה האתרים שיחבר את האתר שלכם לsearch console של גוגל, כך שתדעו כל גולש שהגיע מגוגל מאיזו מילת מפתח הוא הגיע ובכך לחזק את מונחי החיפוש ואת הבולטות שלו באתר שלכם.

פייסבוק וסוגים שונים של קמפיינים

ישנם סוגים רבים של קמפיינים ממונים לא נסקור כאן את כולם רק את המובילים שבהם: יש קמפיין באנרים שהוא מעין לוח מודעות דיגיטלי. ישנו קמפיין בגוגל שעליו דיברנו. יש קמפיינים בפייסבוק. הרשת החברתית הגדולה בעולם, שבניגוד לרושם שנוצר גם שם יש נוכחות חרדית גדולה מאוד, מציעה מגוון דרכים לפרסום. ישנם קמפיינים שנועדו ליצור מודעות לקיומו של העסק שלכם, יש קמפיינים מכווני לידים. יש קמפיינים משולבי וידיאו יש קמפיינים שבהם משלבים רק תמונה. בקיצור מדובר בסוגים רבים של קמפיינים. חשוב מאוד להכיר את החוקים של פייסבוק שכן במקרים רבים בעלי עסקים עושים טעויות שעולות להם ביוקר לעיתים עד כדי מחיקה של החשבון.

אימייל מרקטינג

שיווק באמצעות המייל. הכלי הזה הוא כלי חזק ביותר בכלל המגזרים ובפרט במגזר החרדי. שיווק נכון באמצעות המייל יכול לקדם מאוד את המכירות שלכם ואת האתר שלכם. על מנת להצליח בקמפיין חשוב ראשית לאסוף דאטה של מיילים רלוונטיים. חשוב מאוד מאוד להכיר את החוקים הקשורים לאיסור שליחת ספאם. לדעת את הדרך שבה המערכות לא ישלחו את המייל שלכם לאשפה ובעיקר המסרים הנכונים שיגרמו ללקוח שלכם לפתוח את המייל שלכם ולהגיע אל היעד שהצבתם לעצמכם. בקיצור כלי מקצועי שנתון תפוקה והוא חלק בלתי נפרד מכל קמפיין דיגיטלי במגזר החרדי ובכלל.

המרדף אחרי הלקוח-רימרקטינג

זה נשמע טיפה מפחיד המרדף אחרי הלקוח, אבל אחרי שמבינים את המשמעות המקצועית של הכלי הזה אי אפשר שלא להתפעל מהיכולות שהוא נותן לנו כבעלי עסקים.
הכלי המדובר הוא הפיקסל. הכפתור הסודי שצובע את הקהל שנכנס לאתר. קוד הרימרקטינג של גוגל הוא אחד מהפיקסלים שעושים את העבודה , אבל יש גם הפיקסל של פייסבוק טאבולה ואחרים.
מה תפקידו של הפיקסל? תפקידו של הפיקסל הוא לצבוע את הגולש שנכנס לאתר, על מנת להציע לו פרסומות בפלטפורמות נוספות כמו רשת הפרסום של גוגל, פייסבוק וכדומה. בנייה נכונה של קמפיין מאפשרת לנו לקחת את הנתונים של הפיקסל וליצור סדרה של קמפיינים מותאמים אישית. למשל מודעה עבור לקוח שרק ביקר באתר. מודעה עבור לקוח שלא השלים רכישה. או מודעה שמציעה מוצר משלים עבור מי שרכש את המוצר שלנו. וכאמור הפיקסל מאפשר לנו להציע את הפרסום גם בפלטפורמות אחרות. למשל הגולש הגיע לאתר שלנו מגוגל ולא ביצע את הפעולה שרצינו שיעשה באתר, אנחנו יכולים עכשיו להציע לו בפיד בפייסבוק מודעה שתסביר לו למה כדאי לשוב לאתר שלנו ולרכוש את המוצר או השירות שלנו.

הכפתורים צריכים חייט מקצועי לא חובבן

המשותף לכל הפיסקלים הכפתורים והקודים למיניהם, שכדי למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם, יש צורך בידע מקצועי והבנה נכונה של העולם הדיגיטלי. כמו חייט מקצועי שיודע היכן ואיך צריך לתפור את הכפתורים על מנת שהבגד יצא מושלם.

לא פעם אנחנו פוגשים בעלי עסקים מאוכזבים מהכפתורים, 'הם לא נתנו לנו את המענה, סתם זרקנו כסף לפח'. בדיקה קצרה שלנו העלתה שהם נתנו לחובבן לשתול להם את הקודים והפיקסלים באתר, התוצאה הייתה כסף שנזרק לפח וחבל.

לא רק ידע מקצועי, חשובה מאוד גם הבנה אסטרטגית עליה נדבר בפרק נוסף. כדי למצות את התועלת מהנתונים חשוב לבנות קמפיין מותאם שיהפוך את הנתונים לתוצאות ואת המספרים למזומנים.

אז התקדמנו שלב ואנחנו כבר מתחילים להבין איך העסק פועל?

מחפשים מקצוענים שיבנו לכם את הקמפיין הדיגיטלי שיביא לכם תוצאות? לחצו כאן וניפגש

בכל מקרה המלצתנו אל תפספסו את הפרק הבא

רוצה לקבל מחקר ראשוני לאתר שלך? זה לא עולה כסף





TOP